Hangat Beb!: Free Antivirus Di Malaysia

Friday 15 June 2012

Free Antivirus Di Malaysia


Sekiranya korang kedekut sangat nak beli anti virus dan mengharapkan antivirus percuma, korang boleh download antivirus percuma daripada internet. Dua antivirus percuma yang saya selalu guna dan boleh didownload adalah:

Antivirus ini adalah bersaiz lebih kurang 60MB kebiasaan bergantung kepada bila ianya dikeluarkan. bagi yang tidak ada internet di rumah dan nak update antivirus ni, korang boleh download secara percuma update yang berbentuk file vdf.
Antivirus ni agak ringan namun tidak begitu mesra dengan beberapa program. Apa yang pasti, korang boleh sahaja ignore file korang namun agak leceh untuk berbuat demikian setiap kali. Lol.


Antivirus yang ni juga ringan namun ianya tidak begitu mesra apabila melibatkan networking (bermain game ramai2). Namun demikian, sekiranya korang pandai dalam setting, ianya boleh diperbaiki.


Saya tidak galakkan korang menggunakan antivirus percuma sekiranya korang mampu membeli antivirus. Saya syorkan Trendmicro kerana ianya agak murah berbanding antivirus lain.