Hangat Beb!: Software Percuma Edit Gambar

Friday 15 June 2012

Software Percuma Edit Gambar


Antara software edit gambar yang menarik perhatian saya dan selalu saya gunakan ialah:

Perisian ini boleh didapati daripada online namun haruslah dibayar. Namun demikian, korang boleh mendownload secara haram daripada internet dan saya tidak galakkan. Harus membantu industri. Lol
Perisian ini baik untuk edit gambar, buat poster, mewarna dan juga untuk komik. Siapa2 minat buat komik?? Agak berat bagi komputer yang perlahan.

Ini merupakan perisian untuk menukar saiz gambar yang amat saya suka. Ianya percuma, mudah digunakan dan sudah tentu, kecil dan tidak berat. Satu rekomendasi dari saya.

Seakan-akan photoshop namun ianya kurang sedikit. Apa yang pasti, bagi sesiapa yang ingin mencuba edit gambar namun tidak ingin membeli photoshop, gimp adalah perisian paling sesuai untuk korang.

Ini adalah perisian percuma dari internet. Ianya memudahkan kita menguruskan gambar2 yang kita ada. Jika korang menyimpan gambar kat sudut2 terdalam dalam folder2, Picassa boleh mengesannya dan menyenaraikannya. Jika gamabr tersebut terlalu peribadi, mungkin korang harus berhati2 semasa menggunakan Picassa.