Hangat Beb!: Pengganti Google

Friday 15 June 2012

Pengganti Google


Kebiasaan daripada kita menggunakan Internet Explorer untuk melayari internet. Namun demikian, Internet Explorer amat mudah terkena virus dan kadang-kadang lambat loading. Disini, diperkenalkan beberapa pelayar internet yang boleh digunakan selain Internet Explorer.

Google Chrome
Ini adalah pelayar terbaik setakat ini kerana lebih ringan. Ianya juga memudahkan kita untuk meletakkan tab senarai favorites sebagai link. Rekod laman history juga memudahkan kita untuk menjelajah laman yang kita biasa lawati apabila membuka tab baru.

Opera
Opera amat sesuai bila kita ingin bermain game internet. Ianya mempunyai ketetapan sama seperti Firefox dan mesra pluggins.

Mozzila Firefox
Ini merupakan antara yang digemari ramai kerana ianaya mempuyai kebolehan terbaik apabila melibatkan penambahan pluggins seperti bermain game facebook, mendownload file dari internet dan sebagainya. Ianya juga bagus untuk hacking.

Netscape
Dah lama tak mendengar yang ni. Ianya baik untuk membuang jejak anda di internet. Dahulu terkenal kerana penggunaannya sekali dengan game The Sims.